ZRÓWNOWAŻONY DIGITAL

Średnia temperatura Ziemi jest o 1,1 st. Celsjusza wyższa niż w okresie przedindustrialnym. Ostatnie 7 lat było najcieplejszym okresem w historii pomiarów, zaś lipiec 2021 roku - najgorętszym miesiącem na świecie od 142 lat. Ograniczanie antropogenicznej zmiany klimatu jest zadaniem skierowanym tak do polityków i jak biznesu. Dla przedsiębiorców zielona transformacja ma charakter strategiczny. Digitree Group jako jedna z największych grup technologicznych w Polsce i pionierem branży e-commerce rozpoczęła już zrównoważoną transformację w kierunku digital sustainability.

Lodowce

Dalszy wzrost temperatury przyczynia do przekraczania kolejnych punktów krytycznych. Wywołuje to zjawiska, których nie da się już odwrócić. Jeśli globalne ocieplenie będzie postępowało w obecnym tempie, prawdopodobnie osiągnie 1,5°C między 2030 a 2052 rokiem. Jest to granica, po przekroczeniu której zapewne nie da się uniknąć katastrofalnych skutków globalnego ocieplenia dla biosfery i ludzkości...

Wzrost temperatury

Ile energii pożera internet?

Gdybyśmy porównali go do kraju, byłby wówczas 7. największym emitentem CO₂ na świecie. Do 2025 r. technologie komunikacyjne będą emitować więcej dwutlenku węgla niż jakikolwiek inny kraj z wyjątkiem Chin, Indii i USA. Ślad węglowy internetu i wspierających go serwerów oraz potrzebnych źródeł energii odpowiada za około 3,7 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. To wielkość podobna do generowanej przez przemysł lotniczy.

Wzrost temperatury

Jest źle, ale może być dobrze

Obszar optymalizacji działań, których celem jest redukcja szkodliwych emisji jest szeroki. Na tyle szeroki, że nie dostrzegamy działań, których szybkie wprowadzenie, przyniesie spektakularne efekty. Spójrzmy na aktywność cyfrową. Przeglądanie stron informacyjnych, korzystanie z wyszukiwarek, zakupy online, oglądanie wideo na platformach streamingowych czy wreszcie social media. Najprostsza akcja zużywa energię potrzebną do wysłania jednego SMSa czy załadowania strony.

Wzrost temperatury
Calculator

CZY WIESZ ILE CO2
GENERUJE WIZYTA NA
TWOJEJ STRONIE WWW?

Oblicz w jakim stopniu Twoja witryna przyczynia się do zwiększania globalnego śladu węglowego. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby zminimalizować jej negatywny wpływ na środowisko.

PRZEJDŹ DO KALKULATORA

01001100 01101111 01110010 01100101 01101101 00100000 01101001 01110000 01110011 01110101 01101101 00100000 01100100 01101111 01101100 01101111 01110010 00100000 01110011 01101001 01110100 00100000 01100001 01101101 01100101 01110100 00101100 00100000 01100011 01101111 01101110 01110011 01100101 01100011 01110100 01100101 01110100 01110101 01110010 00100000 01100001 01100100 01101001 01110000 01101001 01110011 01100011 01101001 01101110 01100111 00100000 01100101 01101100 01101001 01110100 00101100 00100000 01110011 01100101 01100100 00100000 01100100 01101111 00100000 01100101 01101001 01110101 01110011 01101101 01101111 01100100 00100000 01110100 01100101 01101101 01110000 01101111 01110010 00100000 01101001 01101110 01100011 01101001 01100100 01101001 01100100 01110101 01101110 01110100 00100000 01110101 01110100 00100000 01101100 01100001 01100010 01101111 01110010 01100101 00100000 01100101 01110100 00100000 01100100 01101111 01101100 01101111 01110010 01100101 00100000 01101101 01100001 01100111 01101110 01100001 00100000 01100001 01101100 01101001 01110001 01110101 01100001 00101110 00100000 01010101 01110100 00100000 01100101 01101110 01101001 01101101 00100000 01100001 01100100 00100000 01101101 01101001 01101110 01101001 01101101 00100000 01110110 01100101 01101110 01101001 01100001 01101101 00101100 00100000 01110001 01110101 01101001 01110011 00100000 01101110 01101111 01110011 01110100 01110010 01110101 01100100 00100000 01100101 01111000 01100101 01110010 01100011 01101001 01110100 01100001 01110100 01101001 01101111 01101110 00100000 01110101 01101100 01101100 01100001 01101101 01100011 01101111 00100000 01101100 01100001 01100010 01101111 01110010 01101001 01110011 00100000 01101110 01101001 01110011 01101001 00100000 01110101 01110100 00100000 01100001 01101100 01101001 01110001 01110101 01101001 01110000 00100000 01100101 01111000 00100000 01100101 01100001 00100000 01100011 01101111 01101101 01101101 01101111 01100100 01101111 00100000 01100011 01101111 01101110 01110011 01100101 01110001 01110101 01100001 01110100 00101110 00100000 01000100 01110101 01101001 01110011 00100000 01100001 01110101 01110100 01100101 00100000 01101001 01110010 01110101 01110010 01100101 00100000 01100100 01101111 01101100 01101111 01110010 00100000 01101001 01101110 00100000 01110010 01100101 01110000 01110010 01100101 01101000 01100101 01101110 01100100 01100101 01110010 01101001 01110100 00100000 01101001 01101110 00100000 01110110 01101111 01101100 01110101 01110000 01110100 01100001 01110100 01100101 00100000 01110110 01100101 01101100 01101001 01110100 00100000 01100101 01110011 01110011 01100101 00100000 01100011 01101001 01101100 01101100 01110101 01101101 00100000 01100100 01101111 01101100 01101111 01110010 01100101 00100000 01100101 01110101 00100000 01100110 01110101 01100111 01101001 01100001 01110100 00100000 01101110 01110101 01101100 01101100 01100001 00100000 01110000 01100001 01110010 01101001 01100001 01110100 01110101 01110010 00101110

ZNACZENIE MA TUTAJ

SKALA

Nawet pozornie małe działania pomnożone przez liczbę użytkowników przyniosą wymierne rezultaty. Zmniejszanie wpływu aktywności cyfrowej na środowisko to domena podejścia zgodnego z duchem sustainable digital. Sustainable digital to cyfrowa zrównoważona transformacja. Polega na optymalizacji działalności przez świadomie wdrażanie technologii w celu zapewnienia długoterminowej konkurencyjności i zmniejszania negatywnego wpływu na środowisko.

MANIFEST DIGITREE GROUP

"Misja związana z wdrożeniem cyfrowej zrównoważonej transformacji ma charakter tak osobisty jak i biznesowy. […]

Wykorzystywanie technologii cyfrowych można pogodzić z ochroną klimatu, działając na rzecz ograniczania śladu węglowego"

PRZECZYTAJ NASZ MANIFEST
Konrad Dominika Kuba

ZRÓWNOWAŻONYwww DIGITAL
- ZACZNIJ OD
STRONY WWW

DESIGN PRZYJAZNY
DLA KLIMATU I UŻYTKOWNIKÓW

Strona internetowa to przede wszystkim wizytówka naszej marki w internecie i każdy marketer zwraca uwagę na jej estetykę. Prace nad stroną zaczynają się już od projektu - a ekologiczna i niskoemisyjna strona nie oznacza, że musimy rezygnować z designu. Trzeba go jednak o wiele bardziej przemyśleć. Istotne jest podejście minimalistyczne oraz rezygnacja ze skomplikowanych efektów lub zastąpienie ich nowocześniejszymi.

INTUICYJNE FUNKCJONALNOŚCI
I ZGODNE Z UX

Zaplanowanie intuicyjnej architektury serwisu ma bardzo istotne znaczenie dla poziomu emisyjności strony. Projekt zgodny z dobrymi praktykami user expercience przekłada się na szybsze znalezienie informacji w serwisie, czyli mniejsze zużycie prądu. Rozwiązania UX są przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i dla klimatu.

NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
PROGRAMOWANIA I SERWERY

Duży wpływ na to, ile strona będzie emitowała CO2 ma serwer - warto wybrać taki, który zapewnia największą wydajność, a dodatkowo wykorzystuje zieloną energię. To jednak nie wszystko - ekologiczny design bardzo mocno wspierają technologia programowania. Słowo klucz to optymalizacja - zarówno w kodzie, jak i na poziomie plików statycznych. Eko-strony są tak zaprogramowane, że nie wymagają dużo mocy obliczeniowej aby zostać wyświetlone, przez co zużywają mniej energii.

ŚWIADOMY
ROZWÓJ SERWISU

Strona internetowa przyjazna dla klimatu powinna być regularnie aktualizowana. Świadome tworzenie contentu oraz pozycjonowanie go, ma wpływ na rozwój i ewentualne utrzymanie poziomu emisji w przyszłości. Dobrze wypozycjonowana strona oznacza, że użytkownik szybciej do niej dotrze i znajdzie takie treści, które są dla niego wartościowe. Czas przekłada się na mniejsze zużycie prądu.

ZREDUKUJ EMISJE
POCHODZĄCE
Z AKTYWNOŚCI
W DIGITALU

Podejście zrównoważonego digitalu odnosi się do wszystkich zasobów cyfrowych: projektowania stron, serwisów, aplikacji, korzystania z odnawialnych źródeł energii czy zielonego hostingu.

Pierwszy krok to zrównoważone projektowanie stron www tzw. sustainable web design. Wystarczą już małe zmiany w tworzeniu stron, aby zmniejszyć ich wagę, czas ładowania. Słowem lepsze doświadczenie użytkownika sprawi, że sprawnie znajdzie poszukiwanej informacji.

facts

Internet przyczynia się do powstania aż do 3,7 proc. światowych emisji CO₂? Udział ten rośnie wraz z ciągle rosnącą konsumpcją danych i treści, aby już w 2025 roku się podwoić! Dla porównania przemysł lotniczy odpowiada za ok. 2,5-3 proc. globalnych emisji CO₂.

facts

W 2019 roku wpompowaliśmy w atmosferę rekordową ilość gazów cieplarnianych. Koncentracja CO₂ w atmosferze była wyższa niż kiedykolwiek przez ostatnie 2 mln lat, zaś metanu (CH4) i podtlenku azotu (N₂O) wyższa niż przez ostatnie 800 tys. lat.

facts

Lipiec 2021 roku był najgorętszym miesiącem na świecie w 142-letniej historii pomiarów temperatury. Chociaż w całym 2021 roku temperatura nieco spadła, to i tak zajął on szóste miejsce na liście najcieplejszych lat w historii pomiarów sięgającej 1880 roku.

facts

Poziom mórz podniósł się o 20 cm w ciągu ostatnich stu lat. Globalny średni poziom morza podnosił się od 1900 r. szybciej niż w jakimkolwiek innym stuleciu na przestrzeni 3 tys. lat. Przez pierwsze siedem dekad średni poziom morza podnosił się w tempie 1,3 mm na rok. W latach 2006 - 2018 przyspieszył i rósł już w tempie 3,7 mm rocznie.

facts

Jednorazowy plastik odpowiada za ponad 60 proc. zanieczyszczenia w oceanach, a jego mikroskopijne fragmenty można znaleźć we wszelkich morskich organizmach od planktonu po wieloryby. Każdego roku pomiędzy 19 a 23 mln ton plastiku trafia do mórz i oceanów.

facts

Unia Europejska, trzeci największy podmiot gospodarczy po USA i Chinach, wkroczyła na własną ścieżkę klimatycznej transformacji jaką wyznacza przyjęty przez Komisję Europejską 11 grudnia 2019 r. Zielony Ład (Green Deal). Celem jest redukcja CO₂ o 55 proc. emisji netto do 2030 roku i neutralność klimatyczna w roku 2050.

facts

Udział odnawialnych źródeł energii w globalnej produkcji energii elektrycznej odpowiada za 29 proc. w 2020 r., w porównaniu do 27 proc. w 2019 r.

Technologia dojrzewa, a świadomość rośnie. Fakt, że wybór konkretnej technologii ma wpływ na środowisko to wiedza, którą powinna mieć każda organizacja. E-maile, spotkania online, rozmowy na czacie - to wszystko wymaga użycia zasobów serwerów, ale to, czy pozostawimy po sobie większy, czy mniejszy ślad węglowy, zależy od nas. Jak działamy?

  • Rekomendujemy naszym Partnerom nowe technologie i rozwiązania, które pozytywnie wpływają na środowisko - kroki, które podejmujemy realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju to m.in polecanie i wdrażanie rozwiązań typu PWA (Progressive Web App), które są lżejsze, szybsze i przesyłają mniejszą ilość żądań do serwera i mniejszy wolumen danych krążących po sieci, a co za tym idzie - mniejszy ślad węglowy i zredukowanie negatywnego wpływu na środowisko, podobnie w przypadku serwowania treści z CDN (Content Delivery Network)
  • Tam, gdzie to możliwe, sugerujemy użycie ekologicznych materiałów do opakowań, jak np. tektury zamiast folii bąbelkowej, biodegradowalnych tworzyw wyprodukowanych ze skrobii ziemniaczanej, opakowań zwrotnych/reużywalnych itp.
  • Prawie w całości pracujemy z domu, a ograniczenie dojazdów do biura pozwala nam zmniejszać emisję CO2. Nie mamy żadnych samochodów służbowych. Tam, gdzie to możliwe korzystamy z transportu publicznego.
  • Stosujemy podpisy kwalifikowane, co pozwala ograniczyć liczbę niepotrzebnych wydruków.
  • Poprawiamy swój serwis www - teraz Twoja wizyta na naszej stronie internetowej kosztuje około 1,56g CO2 . W tym roku planujemy zmniejszyć tę wartość i skompensować koszt śladu węglowego

Jako CEO Fast White Cat staram się pamiętać o wpływie biznesu na otoczenie, szczególnie w kontekście środowiska – dlatego jedną z rzeczy, których nie akceptuję jest greenwashing, czyli działania pozorne, które w rzeczywistości niczego merytorycznie nie wnoszą, ale pozwalają zbudować PR, sprawiający odwrotne wrażenie. Dochodzę do wniosku, że realne działania takich firm, jak nasza, nawet jeśli będą niewielkie, tak czy tak będą przynosić skutek - lepsza jest tu metoda małych kroków, skoro póki co duże pozostają poza zasięgiem. Stąd m.in. decyzja o tym, by świadomość ochrony środowiska w kontekście śladu węglowego kształtować w naszym zespole i w naszych Partnerach biznesowych, kiedy tylko to możliwe – przede wszystkim przez rekomendowanie bardziej "zielonych" rozwiązań, ale również poprzez rozmowy, zmiany w projektach, korzystanie z nowych, mniej szkodliwych technologii, ograniczanie niekoniecznie niezbędnych spotkań i działań online.
Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat

Strategia marki i komunikacji – razem stworzymy odpowiedzialną i silną markę oraz zbudujemy świadomie jej pozycję.

Kreacja & Content Marketing – kreujemy zrównoważony content i kreację, wobec których Twoi klienci nie pozostaną obojętni.

UX & Web design - zapewniamy funkcjonalny i intuicyjny design, który jest oparty na wiedzy o potrzebach przyszłych odbiorców.

Social Media - budujemy świadomą komunikację marek w oparciu o trendy i nowoczesne technologie.

Influence Marketing - rekomendujemy skuteczne działania dla marki, wykorzystując społeczności influencerów i ich wartościowy content.

Prowadzimy w digitalu - kompleksowo, długoterminowo, odpowiedzialnie!

Budujemy komunikację marek świadomie, w oparciu o cele zrównoważonego rozwoju. Nasze koncepcje są przyjazne dla planety, bo wiemy, że jej przyszłość to nasze najcenniejsze dobro.

Ponad 60% naszych koncepcji kreatywnych opiera się na ideach zrównoważonego rozwoju. Nasi Partnerzy coraz częściej w komunikacji skupiają się na tematach ekologii, bio i wpływu ich działalności na środowisko naturalne.

Content, który tworzymy zawsze jest dedykowany do konkretnego odbiorcy, ponieważ wartościowa treść precyzyjnie skierowana sprzyja zmniejszeniu śladu węglowego. Od ponad 4 lat ograniczamy ilość contentu do minimum, jednocześnie dbając o skuteczność i odpowiedzialność. Dopasowując odpowiednio treści sprawiamy, że odbiorca szybciej do niego trafi, co również ogranicza emisję CO2.

Praktycznie 100% stworzonych przez nas serwisów internetowych i landing page'y są neutralne pod kątem śladu węglowego. Dbamy o ekologię zarówno pod kątem warsztawy techniczej (hosting, język programowania, "lekkie" animacje), jak i wizualnym (przejrzysta grafika, intuicyjny i funkcjoinalny design, analiza UX)

Już prawie 2 lata temu ograniczyliśmy powierzchnię biurową o 75%. Nasza organizacja działa hybrydowo - większość czasu pracujemy zdalnie, oszczędzając czas i środowisko na dojazdach do biura. Spotykamy się w biurach w ramach zespołów projektowych, z których zdecydowana większość porusza się ekologicznymi środkami transportu.

Na co dzień wspólnie wdrażamy proekologiczne nawyki w pracy i w codziennym życiu - wyłączamy kamerki, korzystamy z elektronicznych dokumentów, segregujemy śmieci, oszczędzamy energię elektryczną, a także pijemy wodę z kranu.

Przede wszystkim wychodzę za założenia, że każdy z nas musi czuć się odpowiedzialny za negatywny wpływ człowieka na środowisko i starać się ten efekt ograniczać. Każda jednostka i każda organizacja może to efektywnie robić. Edukacja o tm czym jest zrównoważony rozwój dla nas samych i dla naszego biznesu jest kluczem ale najbardziej skuteczne jest działanie i konsekwencja. Istotny jest ten pierwszy i kolejny krok, który każdy z nas może wykonać aby ograniczyć ślad węglowy o kolejne kilka gram. Jako CEO agencji digital wspieram wszelkie inicjatywy i działania, które pozwalają na to aby agencja, którą tworzymy miała realny wpływ na ograniczanie emisji CO2. Cieszę, że rozumieją to ludzie agencji i że wspierają ten ważny dla nich kierunek. Doceniam również naszych Klientów, którzy zwrócili uwagę, jak istotne są zagadnienia zrównoważonego rozwoju, wdrażają je w swoich strategiach i dostrzegają coraz większą potrzebę zaangażowania się. Wydaje mi się, że nadajdą czasy gdzie obok merytoryki i budżetu to właśnie niska emisyjność danej strategii czy wykorzystywanych narzędzi, będzie jednym z decydujących KPI Klientów przy wyborze agencji jak i projektów, którę chcą realizować.
Krzysztof Bińkowski - Prezes Zarządu JU:

Świadome, strategiczne podejście do rozwoju biznesu i planowania działań marketingowych jest kluczowe. Dla mnie samej na co dzień kwestie środowiskowe są bardzo istotne. Tym bardziej cieszy mnie, kiedy jako zespół możemy rekomendować rozwiązania, które realizują wartości przyszłości w pracy z naszymi partnerami. Wiem o tym, że każde działanie i rozwiązanie komunikacyjne można optymalizować pod kątem jego wpływu na środowisko, jednak ważne jest budowanie nawyków na każdym kroku. Budując serwisy www - świadomie wdrażamy rozwiązania, które powodują, iż emisja CO2 związane z jego funkcjonowaniem będą niższe. Idąc dalej, pozostały ślad węglowy można kompensować, co możemy dodatkowo przełożyć na wartościowe działania komunikacyjne marki. Wierzę, że nowoczesny marketing wymaga szerszej perspektywy, w której liczy się już nie tylko jakość samej usługi, ale również jest oparty na doskonałym rozumieniu czegoś więcej. Przede wszystkim wartości, które popychają nas, naszych partnerów i klientów do bycia lepszą wersją samych siebie. Ważną częścią w realizacji społecznych postanowień, są właśnie kwestie środowiskowe.
Dominika Dycha - Deputy Operational Director JU:

Jak to robimy?

  • poprawiamy UX naszych stron, aby użytkownik znalazł szybciej to, czego szuka,
  • dopasowujemy nasze strony do zmniejszenia produkcji CO2 - ograniczamy ilość grafik, stosujemy prosty krój fontu, ograniczamy skrypty JavaScript oraz zbędny kod CSS w myśl zasady LessIsMore,
  • korzystamy tylko ze sprawdzonych tzw. zielonych hostingów,
  • wykorzystujemy dane do wyświetlenia odpowiedniego contentu dopasowanego do użytkownika, dzięki czemu skracamy ilość uczestniczących w tym procesie danych,
  • praktykując pracę zdalną redukujemy zużycie prądu, ale wykorzystujemy też zielone technologie pozyskiwania energii zainstalowane u naszych pracowników,
  • gdzie tylko to możliwe i pozwala nam na to prawo, ograniczamy pracę z papierem,
  • edukujemy naszych pracowników z efektywnej komunikacji, prowadząc do zmniejszenia ilości spotkań oraz wysyłanych maili.

W czasach stałej niepewności, zrównoważony rozwój jest naszym obowiązkiem wobec społeczności użytkowników serwisu Nokaut.pl, ale również wobec naszych pracowników. Jako Sales Intelligence ustaliliśmy sobie ambitny cel i zrobimy wszystko, aby dojść do zerowej emisji netto. Razem z całym zespołem odpowiedzialnie edukujemy nasze najbliższe otoczenie, ale również we własnych działaniach wdrażamy zasady prowadzące do pozostawienia jak najmniejszego śladu węglowego naszej organizacji.
Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence.

Jako specjaliści od wprowadzania firm w digitalowy świat sprzedaży, przyjmujemy na siebie pełną odpowiedzialność za jak najmniejszą emisyjność również naszych klientów. Połączenie digital transformation z digital sustainability traktujemy jako misję, edukując naszych klientów z możliwości, jakie możemy wspólnie osiągnąć podczas handlu w internecie. W naszych działaniach pokazujemy jak świadomość zmian klimatycznych może przyczynić się do odwrócenia trendu tych zmian, zwiększając jednocześnie udział w sprzedaży.
Agata Krynicka, Członek Zarządu Sales Intelligence.

SAREnowe

  • Prowadzimy zautomatyzowane kampanie e-mail marketingowe, SMS-owe i webpushowe
  • Zdobywamy nowych klientów i poszerzamy bazę klientów, wykorzystując dostępne zasoby
  • Optymalizujemy ścieżkę i sposoby pozyskania nowych klientów do Twojej bazy
  • Budujemy proste w użyciu scenariusze komunikacji z Twoimi klientami

SAREstudio

  • Budujemy profil 360 użytkownika - integrujemy informacje o zachowaniu i transakcjach konsumentów w dedykowanej przestrzeni CDP (Customer Data Platform).
  • Segmentujmy użytkowników i personalizujemy komunikację - wykorzystujemy zgromadzone dane, dzielimy konsumentów na segmenty o podobnych zachowaniach i realizujemy skuteczną i personalną komunikację.
  • Mówimy do konsumentów kanałem jaki preferują - oceniamy najbardziej efektywne i preferowane miejsce interakcji z użytkownikami i obserwujemy zmiany, aby komunikacja przynosiła najbardziej satysfakcjonujące rezultaty.
  • Badajmy efektywność – prowadzimy analizy, sprawdzamy zależności, weryfikujemy czynniki mające wpływ na efekty prowadzonych działań marketingowych.

Korzystaj z naszej wiedzy i ekspertyzy - jesteśmy na rynku od 17 lat!

Pracując dla Ciebie pracujemy na Twój wynik biznesowy. Ale zależy nam również na tym, aby nasza współpraca była jak najbardziej przyjazna środowisku. Jak to robimy ?

Regularnie rekomendujemy naszym partnerom stałą higienę bazy. Wyniki raportów z wysyłek dostępnych w SARE wskazują nieaktywnych użytkowników, a to pozwala skutecznie zmniejszać liczbę niepotrzebnie wysyłanych wiadomości.

Optymalizujemy kreacje mailingowe - tworząc mailingi dla naszych partnerów korzystamy z najlepszych wzorców UX, ale także zwracamy uwagę na kwestie ekologii. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy "waga" tworzonych kreacji zmniejszyła się o ok 20%, co przekłada się również na spadek ich śladu węglowego emisji CO2

Poprawiamy swój serwis www - teraz Twoja wizyta na naszej stronie internetowej kosztuje 1,31g CO2 . W tym roku planujemy zmniejszyć tę wartość o co najmniej 30% i skompensować pozostały koszt śladu węglowego.

Cała nasza infrastruktura bazuje wyłącznie na zielonych certyfikowanych źródłach energii - mimo, że jest to dla nas dodatkowy koszt wierzymy, że są to doskonale wydane pieniądze.

W dużej mierze pracujemy z domu - w tym roku zamierzamy obliczyć na ile redukcja naszych dojazdów do biura pozwoliła nam ograniczyć emisję CO2.

Chcemy, aby Twój biznes miał jak najwięcej powracających klientów - to nasz cel, który pozwala realizować wspólną misję - przygotowania Twojego biznesu na czas, kiedy koszt pozyskania klienta (który już teraz bardzo wzrósł) będzie na poziomie trudnym do zaakceptowania. Jednocześnie, powracający klienci to ci, którzy podejmują decyzje o zakupie szybciej i pewniej niż klient, który po raz pierwszy styka się z Twoją marką. Obliczyliśmy, że każde otwarcie strony WWW to emisja CO2 pomiędzy 1-10g. Dlatego, jeśli wspólnie uda nam się przekonać 1000 klientów do ponownego zakupu bez konieczności przeglądania 10 witryn WWW to właśnie zaoszczędziliśmy ok. 100kg CO2! Kieujemy się również ideą - chcemy wysyłać mniej komunikatów, ale lepiej trafiac w sedno potrzeb odbiorców. Bieżąca komunikacja z użytkownikami/klientami pozwala nam zastosować szereg rozwiazań, które usprawniają ten proces i pozwalają przewidywać oczekiwania odbiorców, wysylając im odpowiednio sprofilowane komunikaty.
Wiktor Mazur

"Czy zrównoważony rozwój w obszarze inteligentnego i zautomatyzowanego marketingu jest w ogóle możliwy? Z jednej strony można powiedzieć, że to dość odważna teza. Podążając za sloganem “mniej znaczy więcej” odkrywamy zależność większego zużycia zasobów do wysłania mniejszej ilości komunikatów marketingowych. Niechlubnym faktem jest to, że nowoczesne technologie analityczne, czy też uczenie maszynowe pochłania większą ilość energii niż sama wysyłka komunikacji do wszystkich potencjalnych konsumentów. Nasuwa się jednak pytanie czy powinniśmy analizować wyłącznie bezpośrednią zależność? Proponuje spojrzeć na ten problem znacznie szerzej. Jeśli misją precyzyjnych działań marketing automation jest pomoc w wyborze właściwego produktu, to znaczy, że konsument zaoszczędzi nie tylko czas ale i cenną energię. Tysiące osób spędzą mniej godzin wertując oferty, ale również zaoszczędzą cysterny paliwa z braku konieczności przemieszczania się między centrami handlowymi. Czy jest to policzalne, czy jesteśmy w stanie jasno wskazać jakie oszczędności generuje takie podejście? Obawiam się, że w chwili obecnej nie, ale biorąc odpowiedzialność za los przyszłych pokoleń wierzymy, że takie działania stanowią solidny fundament naszego przyszłego domu."
Karolina Macionczyk

W ramach tej spółki działają również projekty dedykowane bezpośrednim klientom:

Revhunter narzędzie dla właścicieli sklepów e-commerce, pozwalające zwiększać sprzedaż, m.in. dzięki odzyskiwaniu porzuconych koszyków, oraz przywracaniu ruchu na stronę sklepu. Dzięki niemu właściciel sklepu, może zachęcić i zainspirować swoich klientów do ponownych zakupów, a także zerekomendować konkretne, popularne produkty i sfinalizować sprzedaż.

Contentive - to projekt, który łączy działania content marketingowe z możliwościami nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz reklamowych. W contentive specjalizujemy się w realizacji oryginalnych video, w tworzeniu edukacyjnych materiałów audio, np. webinarów czy podcastów, oraz w kreatywnym podejściu do treści pisanych, które są dopasowane do kluczowych zasad SEO.

Od ponad dekady otaczamy naszych Klientów opieką doświadczonych i kompetentnych specjalistów. Działamy w duchu Sustainable digital bo technologia może iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. Jak to robimy?

  • Rekomendujemy tzw. zielony hosting tam gdzie to tylko mozliwe, ograniczajac emisję CO2.
  • Optymalizujemy ciężar kreacji e-mailingowych, dzięki czemu ograniczamy transfery.
  • Ograniczamy liczbę wysyłanych e-maili, trafiając do osób, które wchodzą z nami w interakcje (głównie w Revhunter).
  • Propagujemy filozofię paperless - redukujemy papierową dokumentację na rzecz elektronicznych dokumentów.

Na co dzień zajmujemy się performance marketingiem, gdzie głównym przesłaniem jest działanie efektywne, niepozorne, nastawione na efekt. To podejście staramy się również każdego dnia przekładać na nasze działania biznesowe i samą organizację pracy bieżącej, by była ona efektywna biznesowo ale też środowiskowo zrównoważona.

Każdy z nas ma bezpośredni i mierzalny wpływ na środowisko. W INIS nasze działania realizujemy na dużą skalę więc nawet drobne zmiany mają znaczenie. Na co dzień zajmujemy się performance marketingiem, gdzie głównym przesłaniem jest działanie efektywne, niepozorne, nastawione na efekt. Mało kto widzi naszą pracę 'od podwórka' gdzie to czy dana kreacja ma 100kB czy 200kB dla pojedynczej kapanii oznacza oszczędność kilkudziesięciu kilogramów CO2! Dlatego dla nas te małe kroki robią różnicę, to podejście staramy każdego dnia przekładać na nasze działania biznesowe i samą organizację pracy bieżącej, by była ona efektywna biznesowo ale też środowiskowo zrównoważona.
Roman Grygierek, Prezes Zarządu

Salelifter tworzą ludzie, którzy od wielu lat związani są nie tylko z branżą Online Marketingu, ale także przywiązują wielką wagę do zrównoważonego rozwoju. Jak łączymy pracę w cyfrowym świecie z dbaniem o środowisko?

  • Oczyszczamy bazy z nieaktywnych rekordów ograniczając tym samym wysyłkę tzw. "pustych" mailingów.
  • Ograniczamy wsysyłkę, skupiając się na konkretnej liczby aktywnych odbiorców.
  • Redukujemy rozmiary wysyłanych kreacji, w celu ograniczenia zużycia transferu i mocy przerobowych serwerów.
  • Ograniczamy zużycie papieru, starając sie generować więcej elektronicznych dokumentów.

Jesteśmy świadomi zachodzących przemian na świecie i tym samym świadomie podchodzimy do naszych działań, by nasze produkty i usługi realizowały cele biznesowe naszych klientów i partnerów bez negatywnego oddziaływania na środowisko. Technologia, na której się opieramy, daje również możliwości by z jej użyciem niwelować niepożądane działania środowiskowe.
Roman Grygierek, Prezes Zarządu

ODEZWIJ SIĘ
DO NAS
hello